Poradna

Na vaše dotazy odpovídá MUDr. Tamara Tošnerová /psychiatr/. Tíží vás péče o vašeho staršího blízkého? Napiště, zeptejte se, případně i anonymně. Ne vždy je možno odpovědět konkrétní radou, většinou lze doporučit jen směr hledání. Ptáte se na problém týkající se péče o staršího dlouhodobě nemocného člověka, či na problém související se stářím? Pokud dotaz nesouvisí s problematikou stáří, obraťte se na jiné poradny, nenáleží sem a budou mazány.  Mazány budou rovněž pokusy o dotazníkové akce.


Neurol

20.9.18 | Juraj

Dobrý deň mám 35 rokov pred 20 rokmi som po úraze krčnej chrbtice C2 ochrnul na celé telo a odvtedy som pripútaný na lôžko. Vtedy mi psychológ predpísal neurol 0,5 mg ktorý užívam dodnes. Celé tie roky som ho bral bez toho aby som sa vôbec zaujímal na čo je vôbec dobrý. (Už to viem a som v šoku) Popri ňom som dlho užíval aj Seropran ktorý mi bol asi po 10 rokoch vymenený za Seroxat. Seroxat som už úspešne prestal užívať poslednú tabletku som zobral cca pred 9 mesiacmi. Popri tom som začal vysádzať aj Neurol. Z pôvodnej dávky 0,5 mg pol tabletky ráno a večer som to najprv zredukoval na štvrť tablety ráno večer. Toto zredukovanie som zvládal dobre trvalo to cca 6 mes potom som si začal dávať už len štvrť tabletky pred spaním. To som už začal pociťovať trošku taký nepokoj a chvílu som horšie spával ale po nejakých 6 týždňoch sa všetko ako tak zrovnalo a cítil som sa v poriadku aj keď som stále horšie spával. Teraz sa pokúšam vysadiť aj tú poslednú štvrťku no asi začínam mať abstinenčné príznaky. Prejavuje sa to tak že som strašne nervozny a podráždený mám chuť sa s každým hádať aj keď to ako tak dokážem v sebe udusiť. Tiež mám pocit ako keby sa celý chvejem je to taký nepríjemný vnútorný nepokoj tiež mám pocit akoby som mal prilahnuté v ušiach a akoby mi jemne hučalo v hlave a samozrejme zle spím keď prespím v noci tri hodiny som rád. Chcem sa spýtať či sa dajú tieto príznaky závislosti niečim utlmiť bez toho aby som sa musel zas vrátiť k neurolu alebo inej chémii. Za každú užitočnú radu budem vďačný len ma prosím neposielajte k môjmu psychológovi asi by som sa mu musel poďakovať že ma na ňom tak dlho nechal a to v tomto stave riešiť nechcem :-)

Bylo by vhodné, abyste to, co zde popisujete, probral se svým ošetřujícím lékařem, případně vyhledal nového. TT


Život bez bariérFamily Point - místo pro rodinu

Obsah našich stránek je pouze doporučující povahy. Každý případ je třeba hodnotit individuálně, a proto nelze námi uveřejněné názory přejímat bez posouzení konkrétní situace. Vždy se poraďte s ošetřujícím lékařem.


partneři: